Smagus ir greitai žaidžiamas stalo žaidimas su kauliukais ir puodukais „Melagio Kauliukai“.
Tai Skandinaviškos kilmės žaidimas angliškai vadinamas „Liar;s Dice“, „Pirate’s Dice“ ar „Bluff“.
Šis žaidimas buvo parodytas ir visų mėgstamame filme „Karibų Piratai“.
Yra nemažai šio žaidimo variacijų, bet čia pateikiame mūsų mėgstamiausią šio žaidimo variantą.

TERMINAI

Kauliukai – žaidimo kauliukų kiekis.
Mostės – išridentų kauliukų akučių skaičius.
Aktyvūs kauliukai – kauliukai esantys po žaidėjų puodeliais (dalyvaujantys žaidime).
Kombinacija – kauliukų ir mostės vertė.
Kombinacijos didinimas – kauliukų arba mostės (akučių) skaičių padidinimas.
Siūlymas – žaidėjo ėjimas pasiūlant kombinaciją (pvz.: penki šešetai).
Ginčijimas – žaidėjo ėjimas, kai nesutinkama su prieš tai žaidėjo pasiūlyta kombinacija. Tokiu atveju keliami puodeliai ir visi atskleidžia savo kauliukus bei skaičiuojamos kombinacijos.
Kombinacijų skaičiavimas – paskutinės pasiūlytos kauliukų ir mostės kombinacijos skaičiavimas, kai turi būti iškritę lygiai tiek pat arba didesnis kombinacijos kiekis.
Raundas – vienas žaidimo ratas (turas). Po kiekvieno raundo visi žaidėjai, išskyrus pralaimėtoją, išsimeta po vieną kauliuką.
Blefavimas – žaidėjas gali meluoti, kad turi tam tikrą kombinaciją.

Kauliukai

ŽAIDIMO APRAŠYMAS

Amžius – nuo 8 metų.
Trukmė – nuo 5 minučių.
Kiekis – Nuo 2 iki 8 žaidėjų.
Priemonės – nuo 10 iki 40 kauliukų (kiekvienam žaidėjui po 5 kauliukus) ir nuo 2 iki 8 puodelių (plastikiniai ar odiniai).
Paskirtis – loginis ir tikimybinis mąstymo ugdymas.
Žaidimo tikslas – nuspėti kokių akučių ir kiek aktyvių kauliukų daugiausiai yra pas visus žaidėjus.

Ėjimai – žaidiėjas turi 2 ėjimo variantus (siūlymus):
1) Pateikti didesnį siūlymą – žaidėjas turi padidinti bent vieną, kauliukų arba mostės, arba abiejų skaičius (pvz.: prieš tai žaidėjas pasiūlė, kad yra šeši kauliukai su iškritusiom 3 akučių skaičių kombinacija, tokiu atveju kitas žaidėjas didindamas kombinaciją gali sakyti, kad yra šeši ketvertai arba septyni dvejetai ar daugiau). Niekada negalima sumažinti kauliukų skaičių. Sumažinti akučių skaičių galima, tik padidinus kauliukų kiekį.
2) Ginčyti siūlymą – žaidėjas gali nesutikti su prieš tai pasakyta žaidėjo kombinacija ir pakėlus visų žaidėjų puodelius skaičiuoti paskutinio žaidėjo pasiūlytą kombinaciją. Jeigu tokio kiekio kombinacijos nėra, tai žaidėjas siūlęs kombinaciją pralaimi, o jeigu toks kombinacijų kiekis yra (lygiai tiek pat ar didesnis), tai pralaimi žaidėjas ginčijęs siūlymą. Kitaip tariant, turi būti išsiaiškinama kas meluoja.

Eiga – Žaidėjai susėda ratu. Visi žaidiėjai sukrato kauliukus puodeliuose ir uždengami išridena juos ant plokštumos, kad kiti žaidėjai nepamatytų susidariusios kombinacijos. Žaidėjas savo kauliukus po puodeliu gali matyti. Pradeda žaidėjas sėdintis pirmoje pozicijoje pasakydamas tam tikrą kauliukų ir akučių kombinaciją. Kitas žaidėjas gali kelti skaičių arba sakyti, kad tokios kombinacijos nėra. Jeigu tokios kombinacijos nėra, tai pralaimi tą kombinaciją prieš tai sakęs žaidėjas. Jeigu tokia kombinacija yra, tai pralaimi žaidėjas, kuris užginčijo kombinaciją. Po kiekvieno raundo visi, išskyrus pralaimėtoja, išsimeta po vieną kauliuką. Kitą raundą pradeda paskutinį raundą pralaimėjęs žaidėjas. Žaidėjas nebeturintis kauliukų savo puodelį apverčia dugnu į apačią.

Žaidimo pabaiga – žaidžiama iki, kol lieka tik vienas žaidėjas su kauliuku/ais. Tas žaidėjas ir yra pralaimėtojas, o visi kiti yra laimėtojai. Pirmasis laimėjęs žaidėjas gali sugalvoti užduotį, kurią turi atlikti pralaimėjęs žaidėjas arba pagal užimtas vietas kiekvienas turi atlikti užduotis išskyrus laimėtoją.

TAISYKLĖS

Bet kokia mostė – taisyklė , kai kauliukas gali pavirsti į bet kokią mostę (akučių skaičių). Tarkime, žaidėjas per savo eilę gali pasakyti iš viso yra dešimt bet kokių vienodos mostės kauliukų (pvz.: dešimt bet kokių vienodos mostės kauliukų). Tai reiškia, kad skaičiuosime daugiausiai vienos mostės (aukučių) aktyvių kauliukų. Jeigu žaidėjas pasakė kombinaciją „dešimt bet kokių vienodos mostės kauliukų“ tai galima įsivaizduoti, kad jis pasakė dešimt nulių ir kitas žaidėjas gali savo eilėje siūlyti dešimt vienetų ar dešimt dvejetų ar venuolika bet kokios mostės kauliukų kombinaciją.

Vienetas – kai iškrenta kauliukas su 1 akute, tai jis taip pat priskiriamas prie bet kokios mostės galimybės, tai reiškia, kad jis gali patapti bet kokia akute. Išskyrus 2 atvejus:
1) Kai skaičiuojama eilė, tai tokiu atveju kauliukas su 1 akute yra vertinamas, kaip vienetas ir dalyvauja eilės formavime;
2) Kai pas žaidėją lieka vienas kauliukas su 1 akute, tai automatiškai skaičiuojasi kaip eilė. Tai reiškia, kad žaidėjas turi iš viso 2 bet kokios mostės kauliukus.

Eilė (+1) – iš visų, pas vieną žaidėją, likusių kauliukų gali susidaryti eilė ir taip pridedamas vienas įsivaizduojamas kauliukas. Taigi, jei pas žaidėją buvo likę 3 kauliukai ir iškrito 2, 3, 4 akutes turintys kauliukai, tai jis surinko eilę ir pas jį yra 4 kauliukai bei visi jie pavirsta bet kokios mostės kauliukais. Eilė gali susidaryti ir iš kitos pusės. Pvz.: 5, 6, 1, 2. Taip pat eilė susidaro, kai likus vienam kauliukui su išridenta 1 akute, tai reiškia, kad pas žaidėją yra 2 bet kokios mostės kauliukai. Kai skaičiuojama eilė, tai tokiu atveju visi kauliukai su 1 akute yra vertinami kaip vienetas ir dalyvauja eilės formavime. Taip pat eilėje negali kartotis keli skaičiai ir eilei sudaryti turi būti panaudoti visi likę kauliukai.

PATARIMAI

– Patartina naudoti odinius puodelius, nes susidaro mažesnis kauliukų maišymo garsus.
– Patartina pasikloti minkštesnį pagrindą, kad būtų mažesnis kauliukų išrydenimo garsas.
– Sakant savo siūlymą patartina pasakyti tokią kombinaciją, kad nebegrįžtu siūlymo eilė iki tavęs.

🎲


KONTAKTAI

VULA mobilusis telefonas

+370 620 87211

VULA elektroninis paštas

INFO@VULA.LT


Logotipas

Rating: 5 out of 5.

JAU 10 METŲ KARTU